Mike Walling - Workflow
Det här inlägget är ganska hårt saxat från fliponline men whatever =P
För mig är workflows ganska personliga och högst beroende på vad det är man ska animera. Mike Walling är en animatör på Blue Sky och på den här sidan beskriver han sitt workflow.
Mikes workflow
Det blir ganska annorlunda för spel eftersom animationerna man gör är ganska korta och tiden man har på sig är väldigt begränsad. Oftast infinner jag mig i att bara köra rakt på direkt. Inte blocka ut så mycket i förhand. Vet jag att jag har mer tid på mig eller om animationen är kräver lite mer jobb blockar jag ut hela grejen och sen går igenom små bitar tills jag kommit igenom hela animationen. Ett ganska vanligt workflow kan jag tänka mig.
För mig är workflows ganska personliga och högst beroende på vad det är man ska animera. Mike Walling är en animatör på Blue Sky och på den här sidan beskriver han sitt workflow.
Mikes workflow
Det blir ganska annorlunda för spel eftersom animationerna man gör är ganska korta och tiden man har på sig är väldigt begränsad. Oftast infinner jag mig i att bara köra rakt på direkt. Inte blocka ut så mycket i förhand. Vet jag att jag har mer tid på mig eller om animationen är kräver lite mer jobb blockar jag ut hela grejen och sen går igenom små bitar tills jag kommit igenom hela animationen. Ett ganska vanligt workflow kan jag tänka mig.
Kommentarer
Trackback